روغن آفتابگردان


 

 

 

 

آفتابگردان گیاهی است یکساله و تا حدود سه متر رشد می‌کند‌.گیاه بومی آمریکا که سرخ پوستان آن را به‌خاطر تخم آن که به مصرف غذا می‌رسد می‌کاشتند و پرورش می‌دادند‌.

روغن این گیاه گرم و خشک است و فوایدی برای آن بیان شده است.ولی فقط مقدار کمی از این روغن در روغن های صنعتی که به نام روغن آفتابگردان به فروش می رسد وجود دارد. بیشتر محتوای این روغن از پارافین خوراکی که محصول پالایشگاهای نفت است درست شده است که کلسترول خون را افزوده موجب چربی خون و... می شود که کشنده است.

 

 روغن آفتابگردان

                    

 

لازم به ذکر است که اگر روغن مایعی مثل آفتابگردان خالص باشد قیمتی 15 الی 20 برابر قیمتی خواهد بود که در بازار به فروش می رسد در صورتی که یک روغن 1 کیلویی آفتابگردان از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزانتر است!


 اخیرا تحقیقات نشان داده است که روغن آفتابگردان صنعتی و روغن‌های حاوی اسید آراشیدونیک مانند روغن جوانه ذرت،به علت ایجاد التهاب موجب افزایش درد و رنج افراد مبتلا به التهاب مفاصل و همچنین تولید رادیکال‌های آزادی است که برای بدن مضر است.

 

روغن های خوب

 

-روغن خوب همان روغنی است که پیشینیان ما استفاده می کرده اند و با آن عمر طولانی داشته اند.

-روغن خوب همان روغن هایی است که همه ی پیامبران الهی استفاده می کرده اند.

-روغنی که طبیعت آن سرد است برای مصارف صنعتی مفید است، نه برای مصرف انسان.

-روغن های صنعتی که به عنوان روغن خوراکی مصرف می شوند در دمای 40 درجه سانتیگراد در کبد منجمد می شوند.

-هنگام سرخ کردن و... مقداری روغن به دیوارۀ کنار گاز برخورد می کند که روغن خوب بعد از چند ماه به راحتی با یک دستمال پاک می شود در صورتی که روغن های سرد را باید با سیم ظرف شویی برطرف کرد.

-اگر میخی را که قابلیت زنگ زدن داشته باشد، در روغن صنعتی (نباتی) بیندازید، بعد از چند ماه زنگ می زند. بر خلاف روغن های خوب.

-اگر روغن خوب باشد، نباید موقع سرخ کردن داخل مواد غذایی نفوذ کند. مثلا برای سرخ کردن یک کیلو بادمجان، مصرف روغن را حتی تا یک هشتم روغن صنعتی کاهش می دهد .

-روغن نباتی های صنعتی به دلیل سوختن، بیش از یک بار قابل مصرف نیستند در صورتی که روغن های خوب نمی سوزند و می توانید آنها را صدها بار استفاده کنید. مثلا روغن کنجد 250 درجه سانتی گراد را تحمل می کند.

 

 
 

بهترین روغن های خوراکی:

 

1- روغن زیتون

 

2- روغن کنجد

 

3- روغن محلی (روغن زرد)

 

4- روغن دنبه گوسفند

 

این روغن ها دارای طبیعتی گرم و مرطوب (دموی) هستند.

غیر از این چهار مورد بالا بقیه روغن ها چون طبیعتی سرد و خشک (سودایی) دارند خطرناک هستند.

غذایی که با این روغن ها سرخ می شوند (سرخ کردنی ها) دارای طبیعت تابستانی هستند و باعث تناسب اندام و لاغری می شوند. 

در سنین بالاتر از 35 باید در مصرف چربی ها مراقبت کرد.

 

 

ما در آینده دنبال چه می گردیم که در گذشته سراغ آن را  نمی گیریم؟

 

مافیای صهیونیستی غذای غرب که در همه ی جهان ریشه دوانیده است تنها به فکر تباهی نسل ها و کسب ثروت ولو به نابودی کل بشریت است.هر تحفه ای که غرب با سالها تحقیقات وبا تبلیغات فراوان برای نابودی و تباهی نسل ها به ارمغان آورده است، پس از چندی با علنی شدن مفاسد و معایبش به قیمت تباهی نسلی به فراموشی سپرده می شود و دوباره چیز جدیدی جایگزین آن می شود.ما در آینده دنبال چه می گردیم که در گذشته سراغ آن را  نمی گیریم؟ چرا به جای پیروی از راهی که گذشتگان و پیامبران ما پیموده اند و به مقصد رسیده اند به دنبال راه ها و چیز های جدیدی می گردیم؟ با توجه به اینکه اینکه روغن بخش مهمی از نیاز بدن انسان را تشکیل می دهد و کلیه افراد بالای 2 سال باید 30 درصد انرژی مورد نیاز روزانه بدنشان از چربیها تامین شود آنها با در دست گرفتن این بخش حیاتی روغن های مضری را به خورد بشر میدهند که نتیجه آن افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، عقیم سازی و تضعیف نسل ها و بیمار شدن بسیاری از انسان هاست.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.