روغن پالم


 

روغن پالم

 

  

 

این گیاه اولین بار در کشورهایی مثل آنگولا و توگو به عمل آمد. تکثیر و داشت آن در کشورهایی مانند مالزی و اندونزی و فیلیپین از سال 1848 میلادی شروع شد.امروزه روغن پالم دومین روغن نباتی جهان از نظر تولید به شمار می‌آید ضمن آنکه بالاترین میزان صادرات را در میان روغن‌های نباتی به خود اختصاص داده است.  این روغن از سال 2004 با افزایش تولید مواجه شده و روغن سویا را که تا پیش از آن سرد مدار تولید در جهان بوده کنار زده است.

 

روغن پالم

مصرف روغن پالم در صنایع صابون سازی و همچین مشتقات روغن پالم در صنایع مختلف آرایشی، بهداشتی و شیمیایی از گذشته مطرح بوده است.از روغن پالم می‌توان در تهیه چربی‌های مورد استفاده در خوراک دام، کاربردهای ترکیبات شیمیایی، صابون، لوسیون‌ها و کرم‌های آرایشی، مرکب‌های چاپ، انواع شمع، گریس‌های روان‌ساز و انواع اسفنج پلی اورتان استفاده کرد. امروزه یکی دیگر از صنایعی که در آن روغن پالم مورد استفاده قرار گرفته صنعت سوخت است به نحوی که از این روغن به‌جای بنزین به عنوان سوخت خودرو استفاده می‌شود.

 

امروزه بر نیز مطالبی اثبات شده که بد نیست آنها را نیز مورد توجه قرار دهیم: 

-هسته پالم حاوی  اسیدهای اشباع مریستیکی و لوریکی است که بسیار مضرند.روکشهای کاکائویی مواد غذایی(بستنی، کیک، تافی، پیراشکی و...)  که بر پایه روغن نارگیل و هسته پالم تولید میشوند، جزء مضرترین و بی کیفیت ترین روغنها هستند.  

-جامد بودن این روغن موجب تمایل به رسوب چربی در جدار عروق می گردد. 

 -گرچه HDL با مصرف این روغن افزایش می یابد ولی کل کلسترول(کلسترول توتال) نیز در درازمدت با مصرف آن بالا می رود. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.