صهیونیسم و تسخیر افکار جهانیان با سیطره بر رسانه های گروهی


 

 صهیونیسم با تاسیس رژیم اسراییل و سیطره بر رسانه های گروهی و وسایل ارتباط جمعی افکار جهانیان را به تسخیر خود درآورد. یکی از این ابزارها سینماست زیرا به دلیل دارا بودن جذابیت خاص و تنوع موضوعات مخاطبان بسیاری را در برمی گیرد.

صهیونیسم و تسخیر افکار جهانیان با سیطره بر رسانه های گروهی

 





به گزارش پایگاه خبری آینده روشن: هر حاکمیتی دارای تفکر و پشتوانه های ایدئولوژیک و قوانین مورد پسند خود است که با بهره مندی از کانال ها، سایت ها، صفحات روزنامه ها و مجلات حرف و ایده خود را به مردم القا می کند و با حاکمیت طرز فکرش، حکومت ظاهریش را ادامه و ریشه دار می کند.

در جامعه جهانی امروز که به واسطه وسائل ارتباط جمعی عصر اطلاعات نامیده شده است. آنهایی که قدرت رسانه ای قوی تری دارند، در جنگ نرم که هجوم لشکریان فرهنگی با یکدیگر است را پیروزمندانه طی می کنند و در پی فتح قله های بعدی و خاکریزهای کوچک و بزرگ دشمن هستند.

در این مجال درصددیم تا با نگاهی به کتاب "هالیوود، رسانه در آخرالزمان" نوشته حجت الاسلام محمد لک علی آبادی به تبیین و روشنگری این مساله بپردازیم.



سینما و صهیونیسم

صهیونیسم از زمان شکل گیری به عنوان یک جنبش و پس از آن با تاسیس رژیم اسراییل و سیطره بر رسانه های گروهی و وسایل ارتباط جمعی افکار جهانیان را به تسخیر خود در آورد. یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی که این جنبش توانست در خدمت خود در آورد سینما است زیرا این مقوله به دلیل دارا بودن جذابیت خاص و متنوع بودن موضوعات مخاطبین بسیاری را در بر می گیرد.

صهیونیسم از این ابزار برای ترویج افکار صهیونیستی و تبلیغ برای رژیم اشغالگر قدس استفاده نمود. افکاری که اصولا بر پایه اقدامات نژادپرستانه پایه گذاری شده است در این راستا در مجله "الاخبار المسیحیه الحره" سال ۱۹۳۸ (بیش از ۷۰ سال پیش) آمده است:

"صنعت سینما در امریکا کاملا یهودی است و بی آنکه احدی در این زمینه با او منازعه کند، بر آن حکم می راند و تمام کارپردازان این صنعت یا یهودی هستند و یا از دست پروردگان یهودی."

سینما از تاسیس در قرن نوزدهم در راستای دو هدف عمده به کار گرفته شد که عبارت بودند از: اهداف مادی و به دست آوردن سودهای کلان و تسخیر اندیشه انسان ها از طریق انتشار افکاری که موید اهداف سیاسی و اجتماعی آنها باشد که متاسفانه تا کنون نیز در این راه موفق بوده است.

هر چند برخی بر این گمانند که منظور از سینمای صهیونیسم اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد بلکه سراسر جهان را در برگرفته است و در حال حاضر بزرگترین شرکت های سینمایی جهان مانند مترو گلولدن مایر، کلمبیا، وارنر، پارامونت، فوکس قرن بیستم، یونیورسال و هالیوود را در قبضه خود گرفته است.

تاریخ حضور صهیونیسم در سینما به کنفرانس صهیونیستی پازل در ۱۸۷۹ باز می گردد زیرا در بند سوم این کنفرانس بر اهمیت رسانه های فرهنگی برای ایجاد اسراییل و ضرورت رواج روح ملی بین یهودیان در جهان تاکید می گردد از اینجا بود که صهیونیست ها به سینما توجه نشان دادند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.