آسیب سلولی در نتیجه مصرف نمک تصفیه شده


 


مصرف نمک طبیعی متعادل که بجز سدیم و کلر در داخل خود دارای کلسیم ، پتاسیم ، ید، روی ، منیزیم ، منگنز و بعضی عناصر کمیاب نیز می باشد برای سلول ها یک نیاز محسوب می شود .


 

آسیب سلولی در نتیجه مصرف نمک تصفیه شده
 


 


 

        

هوالشافی

آسیب سلولی در نتیجه مصرف نمک تصفیه شده       

تا زمانیکه انسان به ترکیب نمک طبیعی موجود در معادن و آب دریاها دست نزده بود، همه مردم از نمک متعادل شده بوسیله عناصری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ید  طبیعی استفاده می کردند و میزان سدیم، پتاسیم و کلسیم محیط داخل و خارج سلولها را در یک حد تعادل و دقیقا برحسب نیاز سلول ها، که در همین طبیعت کره زمین بوجود آمده بودند، فراهم می کردند، چیزی که دقیقا مشابه آن در هوای تنفسی اطراف ما صدق میکند و مردم بیشتر با آن آشنا هستند و منطبق با نیاز بشر می باشد و آن اینکه اکسیژن فقط بیست درصد از ترکیب هوا را تشکیل می دهد و توسط هفتاد درصد نیتروژن و ده درصد سایر گاز ها متعادل میشود و اگر این متعادل سازی صورت نمی گرفت مصرف اکسیژن خالص ریه ها را از بین می برد. البته ترکیب طبیعی هوای تنفسی ما به علت دخالت های انسان، عوض شده و با اضافه شدن آلاینده ها زندگی بشر با خطر جدی روبرو شده است .

همچنین مشابه هوا، سدیم و کلر خالص که در نمک های تصفیه شده وجود دارد هر یک به تنهایی سم های سلولی هستند و مثل اکسیژن خالص، موجب تخریب سلولی می شوند و لازم است توسط عناصری مثل پتاسیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، روی و ید  طبیعی متعادل شوند تا موجب آسیب سلول ها نگردند، پس چرا ما باید نمک متعادل شده و طبیعی را به وسیله خالص سازی با مواد شیمیایی تبدیل به یک ماده سمی و خطر ناک برای سلول ها کنیم ؟! تمام منابع پزشکی در مضر بودن نمک و آسیب رسان بودن آن برای سلول ها و ایجاد بیماری خطرناک مانند فشار خون و بیماریهای قلبی عروقی و کلیوی، هم نظر و هم عقیده هستند روی نمک خالص شده کار کرده اند و  لذا توصیه به  عدم یا کاهش شدید مصرف آن می کنند.

حال آنکه مصرف نمک طبیعی متعادل که بجز سدیم و کلر در داخل خود دارای کلسیم، پتاسیم، ید، روی، منیزیم، منگنز و بعضی عناصر کمیاب نیز می باشد برای سلول ها یک نیاز محسوب می شود. روایات متعدد و همچنین سیره اهل بیت علیهم السلام، که تاکید بر مصرف نمک دارد، قطعا در زمانی بوده که نمک طبیعی متعادل را مصرف می کرده اند و نه نمک خالص شده را. به طور مثال از امام صادق علیه السلام روایت است که فرمودند : اگر مردم خواص نمک را می دانستند، بیماری های خود را درمان نمی کردند الا با نمک !!! و یا در سیره امیرالمومنین علی علیه السلام هست که حضرت در شب شهادتشان خوردن نمک را به عنوان خورشت بر شیر ترجیح می دهند و حتی در رساله های احکام در آداب غذا خوردن آمده است که غذا را با نمک آغاز کنید و با نمک به پایان برسانید و یا در مورد درمان لکه های صورت در روایتی از امام صادق علیه السلام است که فرموده اند نمک زدن به اولین لقمه غذا جلوی لکه های صورت را میگیرد. البته همه ما می دانیم نمکی که در روایات آمده است همان نمک طبیعی متعادل است و نه نمک شامل سدیم و کلر خالص. بنابراین این توصیه ما استفاده از نمک متعادل شده طبیعی به جای نمک خالص شده است.

لازم به ذکر است که در نمک تصفیه نشده علاوه بر عناصر و ترکیبات مفید برخی عوامل مضر نیز وجود دارد که در نمک های مناطق مختلف متغییر می باشد و باید از نمک جدا شوند و باید میزان این مواد در حد استاندارد باشد. منتها بحث اینجاست که اولا عده ای بدون اینکه به طور دقیق میزان این مواد ناخواسته را در هر نمکی مشخص نمایند، تمام نمک های طبیعی را مضر و غیر قابل مصرف می دانند و مصرف آن را منع می نمایند و ثانیا نمک معدن یا دریا در صورت دارا بودن بیش از حد مواد مذکور احتمال مضر بودنشان می رود، ولی نمک خالص شده بر مبنای تمام مراجع و کتب معتبر و مقالات علمی قطعا برای سلول ها مضر است و دستور به ترک آن شده است و ثالثا مگر قبل از دخالت بشر و دست بردن او در تبدیل نمک متعادل شده طبیعی به نمک شیمیایی خالص شده چه مشکلی طی هزاران سال بوجود آمده است که اروپائیان به سرعت در صدد ترویج مصرف نمک تصفیه شده خود در کشور های دیگر برآمده اند و  لذا شاید بتوان گفت این یک توطئه استعماری بوده که با آسیب رسیدن به سلول های بدن انسان ها و بیمار شدن آنها صنعت پر سود دارو و طبابت غربی رونق یابد و انسان ها را بهتر بتوانند استثمار کنند ؟!!!

در انتها پیشنهاد ما تولید نمک طبیعی استاندارد و متعادل دارای کلسیم، پتاسیم، منیزیم، ید، روی، منگنز و عاری از مواد مضر و فلزات سنگین می باشد ولی تا رسیدن به آن محصول، فعلا استفاده از نمک های طبیعی معدنی و نمک دریا به مصرف نمک خالص شده شیمیایی ارجحیت داشته و خطر کمتری برای سلول ها دارد.

 

دکتر حسن اکبری

متخصص و دانشیار آسیب شناسی سلولی

و محقق و مدرس طب اسلامی ایرانی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.