معضلی به نام مرغ و تخم مرغ ماشینی- برای خرید بیماری پول ندهیم!

 سلام به همه دوستان و مهمانان عزیز

بعد از یک غیبت نسبتا طولانی اومدم. 

هنوز خیلی حرفای نگفته مونده که دوست دارم در این وبلاگ بنویسم و کمبود وقت اجازه نمیده بیشتر در اینجا باشم اما انگیزه نوشتن این پست دیدن اتفاقی چند عکس از یک مرغداری که تخم مرغ ماشینی تولید میکنه هست.

در سالهای اخیر بارها و بارها فعالان و طبیبان طب سنتی و دلسوزان سلامت کشور تمام تلاش خودشون رو کرده اند تا به مردم اطلاع رسانی کنند که مردم عزیز! این مرغهایی که بصورت صنعتی پرورش داده میشه بدرد خوردن نمیخوره. اما کو گوش شنوا؟ متأسفانه مرغ و تخم مرغ ماشینی اونقدر در سبد تغذیه ما جای پای خودشون رو محکم کردن که به این راحتی نمیشه از شرشون خلاص شد.

  


مرغ غذایی است که به راحتی و بسرعت میپزه و با اون میشه انواع مختلف غذا رو درست کرد. وقتی توی یخچال مرغ نداریم نمیدونیم چی بپزیم. وقتی می خواهیم مهمونی بدیم راحت ترین و مجلسی ترین غذایی که به ذهنمون میرسه مرغ هست. اگر بخواهیم غذای بدون برنج و به اصطلاح نونی هم بپزیم انواع کوکو و کتلت رو با تخم مرغ ماشینی درست میکنیم، همینطور انواع کیک و شیرینی رو. آیا رها شدن از این غذاهای مضر ممکنه؟

به عکس و لینک زیر نگاه کنید:

 

مرغ ماشینی 

دیدن تصاویر بیشتر 

به نظر من دیدن این عکسها بلحاط انسانی خیلی درد آوره. نوع زندگی این موجودات زبان بسته خیلی دردناکه.

من گیاهخوار نیستم که بگم برای رعایت حال حیوانات گوشت نخوریم. هرچه در طبیعت هست برای انسان آفریده شده. خدا هم در قرآن میگه: و سخر لکم ما فی السموات و ما فی الارض. خداوند هر چه در آسمانها و زمین هست را به تسخیر شما درآورده است.

ولی این دلیل نمیشه که ما هرطوری دلمون میخواد با طبیعت برخورد کنیم. پیامبر بارها درباره حیوان آزاری به اطرافیانشون تذکر داده اند و حیوان آزاری رو موجب شایسته شدن فرد برای عذاب اخروی دانسته اند. حالا دوباره به تصاویر بالا نگاه کنید.

عزیزان! مشکل مرغ صنعتی و ماشینی فقط هورمون اون نیست بلکه فضای پرورش این مرغها باعث بیماری زا شدن گوشت و تخم مرغ اونها میشه. تصاویر بالا محل پرورش مرغهای تخم گذار هست و مرغهای گوشتی هم کم و بیش در همین شرایطند با این تفاوت که کمی امکان حرکت و تحرک دارند و این مرغهای تخم گذار بخاطر حفاظت از تخم مرغها، اون اندک امکان تحرک رو هم ندارند.

 دوستان! این حیوانات در فضایی زندگی می کنند که فاقد نور طبیعی هست و از نور خورشید که حق هر موجودی است محرومند، امکان حرکت آزادانه ندارند، امکان خواب ندارند چون بطور شبانه روزی چراغهای سالن روشن هست برای اینکه بیشتر بخورند و تندتر تخم بگذارند. چون خواب ندارند امکان دفع سموم که در حیوانات در طی خواب اتفاق میفته رو ندارند. چون زندگی طبیعی ندارند پس رشد طبیعی ندارند و برای همین باید به اونها هورمون بزنند و اونقدر زیاد که نه تنها رشدشون رو کامل کنه بلکه در زمان کوتاه به طور غیرطبیعی وزن اضافه کنند یا به تخم گذاری برسند. عزیزانم به نظر شما این موجودات یا تخم اونها شایستگی اینکه غذای انسان قرار بگیرند رو دارند؟ آیا چنین گوشت و چنین تخم مرغی جز آلودگی و بیماری نصیب ما میکنه؟ برای همینه که همه مریض هستند و بعد میگن خدایا ما چه گناهی کردیم که مریض شدیم. فکر میکنم بزرگترین گناه ما همین دست بردن در طبیعت و در خلقت خداوندی هست که اولین ضربه اون به خود ما میرسه. مرغهایی که در ماشین جوجه کشی متولد میشوند و در فضایی بدون نور طبیعی رشد میکنند و غذای مصنوعی میخورند رو میخوریم و بعد از مریضی مینالیم.

بعد از اینکه در پست تغییرات لیست خرید خانواده ما نوشتم که دوست دارم مرغ رو از لیست غذایی خانواده حذف کنم ولی هنوز موفق نشده ام، سعیم رو بیشتر کردم و حالا میتونم بگم که با کسب موافقت افراد خانواده تو هفته های اخیر مصرف مرغمون بسیار کم شده. انگیزه قوی من در حذف مرغ پسر کوچکم هست چون بیشتر ضرر این مرغها روی همین کوچولوهاست که بخاطر هورمون، رشد بدنشون مشکل پیدا میکنه و دچار بلوغ زودرس و غیر طبیعی و هزار تا مشکل دیگه میشن. البته راه انجام این تغییرات غذایی اینه که غذاهای سالم و خوشمزه جایگزینش کنیم تا بتونیم تنوع غذاییمون رو حفظ کنیم. بزودی ماجرای وارد شدن یک غذای تازه به لیست تغذیه مون، یک غذای سالم خوشمزه که معمولا تو خونه پخته نمیشه ولی همه دوست دارند رو در اینجا مینویسم. عزیزان فقط بدونیم که بقول قدیمیها "کار نشد نداره". کافیه که تصمیم بگیریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.